Vanliga frågor

Styrelsen besvarar många frågor. Många gånger är dessa frågor likadana. Här besvarar vi de mest förekommande frågorna, både för dig som medlem men också som mäklare eller köpare.

Telenor (tidigare Bredbandsbolaget) är leverantör för internet i fastigheten.

Som tur är finns det en lista med kontaktuppgifter till alla medlemmar med respektive bokningssiffra. Denna hänger bredvid bokningstavlan. Titta vem som hade tiden innan dig och ring/knacka på för att se ifall hen har nyckeln.

Det är trist när våra grannar inte kan hålla ordning på sina sopor. Kontakta styrelsen per mail så löser vi problemet så fort vi kan. Oftast hinner någon styrelsemedlem notera problemet själva.

Under ”för medlemmar/dokument”.

JA, det är väldigt viktigt att följa våra regler för ansökan om andrahandsuthyrning. Föreningen är mycket restriktiv. Läs noga avsnittet om andrahandsuthyrning.

JA, kontakta ALLTID styrelsen i god tid (minst fyra veckor) innan ni öskar renovera. Ansökan ska ske skriftligt till styrelsen och ni behöver först invänta positivt svar. Se avsnitt ”Renovera/bygga om” under ”För medlemmar”.

Vi vill inte (heller) ha ovälkommet besök i vår fastighet på natten. Portkoderna ska inte fungera mellan kl 23.00 och 06.00. 
ni kommer alltid in med er personliga huvudnyckel.